Πώς να σου τάξω ουρανό

Πώς να σου τάξω ουρανό


to e-periodiko mas

Πώς να σου τάξω ουρανό, αφού ουρανό δεν έχω
Πώς να σου τάξω τη ζωή, όταν στην παίρνουν με βία
Πώς να σου τάξω θάλασσα, αφού μέσα της παλεύεις
με τ' αφρισμένα κύματα, τις θύελλες, τα βάθη!

Ήλιο να τάξω θα 'θελα στο άψυχο κορμί σου
μα κείτεσαι ακίνητος με βλέμμα παγωμένο.
Μακάριος κι ελεύθερος, μακριά απ' την ασχήμια.

Τον κέρδισες τον ουρανό, τη θάλασσα, τα βάθη
κέρδισες και τη θύμηση του δίκαιου αγώνα
που ακόμα δεν δικαιώθηκε, παρά το αίμα που εχύθη.
Κι όσα λουλούδια κι αν κοπούν και πάνω σου κι αν πέσουν
εσύ δεν θα δικαιωθείς, αν κάτι δεν αλλάξει.

Και το γλυκό χαμόγελο, θα μείνει παγωμένο
να περιμένει τη στιγμή που ονειρευτήκατ' όλοι.
Τη μέρα, που το σύνθημα θα πάψει να ΄ναι ανάγκη!...


"Ψωμί - Παιδεία - Ελευθερία"

Αφιερωμένο σε όλους αυτούς που έδωσαν τη ζωή τους για τις καλύτερες μέρες, που ακόμα περιμένουμε...

"Πολυτεχνείο 17 Νοέμβρη 1973"



[ Διαβάστε περισσότερα ]
Marina
0 Σχόλια
Η Συμμετοχή μου στο Καλλιτεχνικό Ημερολόγιο 2017

Η Συμμετοχή μου στο Καλλιτεχνικό Ημερολόγιο 2017



Μια μέρα, από αυτές τις λίγο πιο ξεχωριστές, λίγο πιο χαρούμενες είναι η σημερινή! Ο λόγος η συμμετοχή μου στο Καλλιτεχνικό Ημερολόγιο που εκδίδει για τρίτη συνεχή χρονιά tovivlio.net. Περισσότεροι από 100 λογοτέχνες, (ανάμεσά τους και εγώ και 34 εικαστικοί και φωτογράφοι, κοσμούν τις εβδομάδες του Ημερολογίου, το οποίο είναι αφιερωμένο στο Νίκο Καζαντζάκη.

Κάθε εβδομάδα του ξεκινά με ένα διαφορετικό λογοτεχνικό κείμενο, που μαζί με τα έργα των εικαστικών και των φωτογράφων δημιουργούν ένα ενδιαφέροντα διάλογο τέχνης και έκφρασης, με αποδέκτες όλους εμάς που αγαπάμε το γραπτό λόγο και τα εικαστικά.


Το Καλλιτεχνικό Ημερολόγιο μπορείτε να το κατεβάσετε από tovivlio.net ή να ζητήσετε να σας το στείλουν σε έντυπη μορφή. Βεβαίως μπορείτε να το δείτε σε ηλεκτρονική μορφή πατώντας εδώ!

Περιηγηθείτε στις σελίδες του, μοιραστείτε το και δώστε του την ευκαιρία να γεμίσει τις μέρες του καινούργιου χρόνου που έρχεται, με εικόνες και λέξεις ψυχής!...




[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Diy συνθέσεις που αγαπούν τα Χριστούγεννα...

Diy συνθέσεις που αγαπούν τα Χριστούγεννα...



Όσο προχωρά ο Νοέμβρης, τόσο περισσότερο μας δημιουργεί την ανάγκη να δώσουμε ένα πιο χειμωνιάτικο τόνο στο χώρο μας. Όποιος έχει τη διάθεση και τη δυνατότητα να κάνει μια βόλτα στη φύση, θα ανακαλύψει εύκολα θησαυρούς, που μπορούν να δώσουν αυτό το χειμωνιάτικο άγγιγμα και την αίσθηση της θαλπωρής, ενώ μπορούν να μετατραπούν ακόμα πιο εύκολα σε χριστουγεννιάτικες διακοσμήσεις.

to e-periodiko mas

Φύλλα, κλαδιά, κουκουνάρια, βελανίδια είναι μόνο λίγα από αυτά, που συνέλεξα και έφερα στο σπίτι και σας δίνω σήμερα μερικές ακόμα ιδέες για να δημιουργήσετε τις δικές σας συνθέσεις, που δεν θα χρειαστεί να αποχωριστείτε όταν φτάσει η στιγμή της χριστουγεννιάτικης διακόσμησης.

to e-periodiko mas

Δημιουργήστε μια μικρή γωνιά φύσης, χρησιμοποιώντας μεταλλικά κουβαδάκια...


Προσθέστε κλαδιά, κουκουνάρια, βελανίδια, κυπαρισσόμηλα και ρόδια νάνους...


Δύο διάφανα βάζα μπορούν να φιλοξενήσουν τους θησαυρούς σας πάνω στον πάγκο της κουζίνας...

to e-periodiko mas

Ακόμα και το μικρό μπαουλάκι μπορεί να πάρει άλλη όψη μαζί τους...

to e-periodiko mas

Κι όταν έρθει η ώρα για τη χριστουγεννιάτικη πινελιά, απλά προσθέστε φωτάκια! Το αποτέλεσμα θα σας ανταμείψει με πολλή θαλπωρή και ελάχιστο κόπο και έξοδα.


Να έχετε όλοι μια υπέροχη εβδομάδα!


[ Διαβάστε περισσότερα ]
Marina
0 Σχόλια
Οι θησαυροί της Ρούλας...

Οι θησαυροί της Ρούλας...



Το διαδίκτυο αυτό το ηλεκτρονικό τεράστιο σύμπαν, περιλαμβάνει μικρές ή μεγάλες "γειτονιές" που δημιουργούν οι bloggers για να επικοινωνούν και να μοιράζονται απόψεις, δημιουργίες, συναισθήματα. Σ' αυτές τις blogoγειτονιές συναντήσαμε τη φίλη μας τη Ρούλα.

Ένα άνθρωπο ζεστό, δοτικό και χαρούμενο, που στο blog της μοιράζεται δημιουργίες, σκέψεις, ιστορίες και πολλή αγάπη με τους επισκέπτες της. Πάνε περισσότερα από δύο χρόνια που τη γνωρίσαμε και την αγαπήσαμε για την ειλικρίνεια, το γλυκό της λόγο και την ομορφιά που απλόχερα μοιράζεται στη διαδικτυακή γωνιά της.


Πρόσφατα το blog της είχε γενέθλια και ανάμεσα στους φίλους και τις φίλες που της ευχήθηκαν κλήρωσε ένα δώρο. Επειδή "to e-periodiko mas" απαρτίζεται από δύο, τα δώρα της Ρούλας ήταν διπλά, κάτι που μας συγκίνησε ιδιαίτερα!


Δύο θήκες γυαλιών, τις βλέπετε στην πρώτη φωτογραφία, φτιαγμένες από τα χεράκια της με πολλή τέχνη και μεράκι και δύο βιβλία για να μη μείνει καμιά μας παραπονεμένη. Θέλουμε να σταθούμε λίγο παραπάνω στο βιβλίο της με 115 παιδικά τιτιβίσματα που περιέχει ένα τόσο τρυφερό περιεχόμενο βγαλμένο από την ψυχή της. Για να καταλάβετε πόσο ξεχωριστή είναι, δείτε το φάκελο που παραλάβαμε. Ήταν κι αυτός ζωγραφισμένος!


Για όσους δεν γνωρίζετε τη Ρούλα, επισκεφθείτε το blog της πατώντας εδώ 

Αγαπημένη φίλη, σ' ευχαριστούμε θερμά για τα δώρα σου και σου ευχόμαστε μέσα απ' την καρδιά μας να είσαι πάντα καλά και να χαίρεσαι την οικογένειά σου και όσους αγαπάς και σ' αγαπούν!



[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Είναι δυσλεξία;

Είναι δυσλεξία;



Δυσλεξία αυτός ο εφιάλτης..

   Μου το είπε η φίλη μου, το διάβασα σ'ένα περιοδικό, το άκουσα στην τηλεόραση...
Αυτές είναι οι συνηθισμένες δηλώσεις της πανικοβλημένης μάνας που το ΄χει σιγουράκι ότι το καμάρι της είναι δυσλεξικό (κάτι σαν να έχει το μεταδοτικό νόσημα).
  Δεν μιλάει καλά , δεν προφέρει κάποια σύμφωνα, γράφει ανάποδα .Τι ανάγκη έχουμε περισσότερων αποδείξεων λοιπόν;
   Πώς θα σου φαινόταν αν σου έλεγα ότι όλα αυτά είναι εντελώς λάθος και ότι άδικα αγχώνεσαι;
Θες απόδειξη; Διάβασε  τότε...

- Η δυσλεξία περιλαμβάνεται στο γενικό όρο μαθησιακές δυσκολίες. Πρόκειται για ένα σύνολο πραγμάτων που όταν συνυπάρχουν κάνουν αυτό ακριβώς που λέει η λέξη. Δυσκολεύουν τον παιδί στον γραπτό λόγο του. Προσοχή,δεν χρειάζεται να τρέχετε στον παιδίατρο. Δεν θεραπεύεται με αντιβίωση και δεν κολλάει!!
Μπορεί όμως κάποιος στην οικογένεια να έχει αντιμετωπίσει μαθησιακές δυσκολίες και να μην το ξέρει. Αυτό που έλεγαν κάποτε.."δεν τα παίρνει τα γράμματα" σου φαίνεται γνώριμο;Το έλεγαν και για σένα μαμά ή μπαμπά;
- Η δυσλεξία περιλαμβάνει δυσκολία κυρίως στον γραπτό λόγο και  στα μαθηματικά αλλά μπορεί να δυσκολεύει και τα θεωρητικά μαθήματα. Για να την αντιληφθούμε όμως, πρέπει το παιδί να έχει μάθει να γράφει! Το πεντάχρονο παιδί σου, μπορεί να γράφει αλλά δεν κατέχει ακόμα τον γραπτό λόγο σε όλο του το εύρος. 


- Σε ένα δυσλεξικό παιδί μπορεί να παρατηρήσουμε ότι δυσκολεύεται να αφηγηθεί μια μικρή ιστορία που μόλις άκουσε ή διάβασε, δυσκολεύεται να ολοκληρώσει μόνο του και να κατανοήσει τι διάβασε, να ακολουθήσει απλές οδηγίες ειδικά αν πρέπει να τηρήσει συγκεκριμένη σειρά στην εκτέλεση τους, να απαντήσει σε ερωτήσεις που ζητούν να περιγράψει ένα γεγονός, δυσκολεύεται να κάνει απλές μαθηματικές πράξεις  και να ξεχωρίσει τα σύμβολα του γραπτού λόγου γράμματα - αριθμούς. 
Μπορεί να γράφει καθρεπτικά  αυτό που λέμε ανάποδα, να αντιστρέφει γράμματα, να παραλείπει γράμματα λέξεις ή ακόμα και φράσεις. Συνήθως συνυπάρχει δυσγραφία, δηλαδή πολύ ακατάστατος γραφικός χαρακτήρας. 

Να γράφει αρχίζοντας από οποιοδήποτε σημείο στο χαρτί, να δυσκολεύεται στην αντιγραφή και να μην μπορεί να αναγνωρίσει τα λάθη του.
Δυσκολεύεται να μάθει τους ορθογραφικούς κανόνες και κυρίως να τους εφαρμόσει, υποφέρει να θυμηθεί τον πίνακα του πολλαπλασιασμού και τη διαδικασία της διαίρεσης. 
Δυσκολεύεται στην ανάγνωση  και  ο εφιάλτης του είναι να του πεις: "διάβασε από μέσα σου τη σελίδα και πες μου τι κατάλαβες".
  Όμως όπως αντιλαμβάνεσαι όλα αυτά για τα διαπιστώσεις, το παιδί πρέπει να έχει τουλάχιστον ολοκληρώσει την πρώτη δημοτικού! 
Όλα αυτά και πολλά άλλα που δεν έχει νόημα να τα γράψω, μπορεί να τα παρατηρήσεις εσύ και η δασκάλα του δημοτικού και να μπουν υποψίες. Σ'αυτήν την περίπτωση θα σου ζητηθεί να πας το παιδί για κάποιες συνεδρίες σε κέντρο διάγνωσης . Μόνο αφού ολοκληρώσει τα τεστ του και το πόρισμα είναι θετικό, θα μπορείς να μιλάς για δυσλεξία. Ποτέ πριν!


-  Η δυσλεξία καμιά φορά  συνυπάρχει με  άλλες διαταραχές  όπως υπερκινητικότητα, ανωριμότητα, δυσκολίες στην άρθρωση, δυσκολίες στις δεξιότητες όπως η ισορροπία και η αμφιπλευρικότητα ακόμα και οριακή νοημοσύνη.
Αυτό δεν σημαίνει ότι ένα παιδί με ανωριμότητα  (απόκλιση δηλαδή από  πραγματική ηλικία. Ενώ είναι πέντε χρονών, η ωριμότητα του είναι για τεσσάρων ή και πιο κάτω) είναι δυσλεξικό. Όμως σε δυσλεξικά παιδιά συμβαίνει  να παρατηρούνται επιπλέον κάποιες απ'αυτές τις δυσκολίες.
- Οι μαθησιακές δυσκολίες μπορεί να δημιουργήσουν και θέματα συμπεριφοράς μέσα στην τάξη. Μπορεί να σου λέει ο δάσκαλος ότι χαζεύει, δεν προσέχει, κάνει φασαρία. Αυτό είναι επακόλουθο όταν δυσκολεύεται να παρακολουθήσει το μάθημα.
- Στο νηπιαγωγείο η δασκάλα μπορεί  να αντιληφθεί κάποια απόκλιση στην ωριμότητα, δυσκολίες στις δεξιότητες, να διαπιστώσει ότι ένα παιδί μπορεί να γράφει και με τα δυο χέρια, σημάδι ότι δεν έχει ακόμα υπερισχύσει το ένα από τα δυο ημισφαίρια του εγκεφάλου του, αλλά δεν μπορεί να σου μιλήσει για δυσλεξία. 

Οι λόγοι είναι δυο. Πρώτον γιατί είναι πολύ νωρίς και δεύτερον γιατί δεν είναι ειδική παιδαγωγός ή παιδοψυχολόγος και δεν έχει κάνει κανένα διαγνωστικό τεστ! Μπορεί όμως να της χτυπήσει ένα καμπανάκι και να σου ζητήσει ακόμα από τα πέντε του χρόνια να  απευθυνθείς σε κάποιο κέντρο διάγνωσης. Αυτό γίνεται γιατί όλες οι δυσκολίες ΔΕΝ είναι δυσλεξία! Υπάρχουν πολλά άλλα πράγματα εξίσου, αν όχι περισσότερο ενοχλητικά από τη δυσλεξία. Άκουσέ την και πήγαινε να δεις έναν ειδικό. Θα βοηθήσει κι εσένα να καταλάβεις το παιδί σου, κι εκείνη να διαχειριστεί σωστά την όποια δυσκολία. Θα σε απαλλάξει ακόμα από τις τύψεις που σίγουρα έχεις όταν ρίχνεις ευθύνες στον εαυτό σου για τις δυσκολίες του παιδιού σου.
- Στο νηπιαγωγείο η καθρεπτική γραφή είναι απολύτως φυσιολογική ακόμα και για ένα παιδί που από την αρχή που έπιασε στα χέρια του μολύβι γράφει ίσια.



- Και έρχεται το πόρισμα. Το παιδί έχει ανάγκη από βοήθεια. Μίλησε αμέσως στη δασκάλα του. Δεν έχει ντροπές εδώ. Οτιδήποτε κι αν είναι, μπορεί να αντιμετωπιστεί. Όσο νωρίτερα τόσο πιο αποτελεσματικά.
- Πάντα να θυμάσαι ότι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες  έχουν να αντιμετωπίσουν τον περίγυρο τους, που τα βλέπει ως τεμπέληδες, απρόσεκτους, χαζούς. Καταλαβαίνουν ότι υπολείπονται του μέσου συμμαθητή τους στις επιδόσεις οι οποίες είναι φτωχές σε σχέση με την προσπάθεια που καταβάλλουν. Η ταμπέλα "δεν είμαι καλός μαθητής" μπαίνει πολύ νωρίς από τα ίδια για τον εαυτό τους. Αργότερα συνοδεύεται από το " είμαι άχρηστος - η. Διαψεύδω τις προσδοκίες των γονιών μου"... Τα παιδιά αυτά χρειάζονται  βοήθεια για να μπορέσουν να αποδεχτούν τον εαυτό τους όπως είναι. Έχουν συχνά χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση , μπορεί να είναι δειλά και μαζεμένα ή φασαριόζικα ή ανυπάκουα και εριστικά. Αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή νιώθουν μειονεκτικά. Ειδικά, αν το περιβάλλον τους δεν έχει φροντίσει από νωρίς, να πάρουν τη βοήθεια που χρειάζονται. Όσο νωρίτερα, τόσο καλύτερα! 

- Το να έχεις ένα παιδί με μαθησιακές δυσκολίες, σημαίνει ότι πρέπει να μάθεις να ισορροπείς εσύ γονιέ! Πρόσεξε μην πας στην άλλη άκρη και το αντιμετωπίζεις σαν άρρωστο! Πρόσεξε μην αρχίσεις να δικαιολογείς τα πάντα στη συμπεριφορά του σε στυλ "το παιδί μου πρέπει να εξαιρείται γιατί έχει πρόβλημα".
- Τελικά μαζί με το παιδί σου πρέπει να μάθεις κι εσύ να ζεις με τις μαθησιακές του δυσκολίες. Μπορεί στην πορεία κι αν τις αντιμετωπίσεις, να βελτιωθούν θεαματικά τόσο που αν πεις σε κάποιον γι'αυτές να μη σε πιστεύει. Όμως θα είναι πάντα εκεί!
- Τέλος να έχεις υπόψη ότι για να καταφέρει το παιδί σου να βγει νικητής στον αγώνα του, πρέπει πρώτα εσύ να το αποδεχθείς. Όχι σαν προβληματικό,  ούτε σαν να μην συμβαίνει τίποτα
Αλλά σαν ένα ξεχωριστό, μοναδικό και ανεπανάληπτο παιδί  που δεν υπολείπεται σε τίποτα  από κανένα άλλο!!!





Σημείωση: Το κείμενο είναι από το blog μιας καλής φίλης νηπιαγωγού, που πλέον δυστυχώς, είναι κλειστό. Μας έδωσε όμως την άδεια να το δημοσιεύσουμε. 
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram