Σιγά παιδιά ένας - ένας, μη σπρώχνεστε!...

Σιγά παιδιά ένας - ένας, μη σπρώχνεστε!...



Αυτό που συνέβη με τον ΕΝΦΙΑ και την πληρωμή του, ξεπέρασε τη φαντασία μου. Δε λέω μπορεί να έχω και περιορισμένη φαντασία, αλλά περίμενα κάτι άλλο από αυτό που είδα και έζησα χθες και σήμερα...

Τελευταίες μέρες πληρωμής της πρώτης δόσης του και το τι γίνεται στα ταμεία Τραπεζών, Ταχυδρομείων και γενικώς όπου πληρώνεται ο νέος αυτός φόρος, είναι απίστευτο!

Κόσμος και λαός, ο ένας πίσω από τον άλλο περιμένουν στην ουρά, που φτάνει ως τα πεζοδρόμια, για να πληρώσουν!

Θα μου πείτε, τι να μη πληρώσουν;... Μια στιγμή να σας πω τι σκέφτομαι...

Τόσα ειπώθηκαν γι' αυτό τον άδικο φόρο. Σχόλια, επικρίσεις, ανταπαντήσεις, εξηγήσεις, συμπεράσματα...

Όλοι κατέληγαν στο γεγονός πως ο ΕΝΦΙΑ, είναι ένας ληστρικός φόρος, που δεν είναι μόνο άδικος, αλλά καταλήγει δημευτικός της όποιος μικρής ή μεγάλης ιδιοκτησίας του έλληνα πολίτη, χωρίς να εξαιρεί τουλάχιστον, την πρώτη κατοικία. Μια χαρά όλα αυτά τα όμορφα και δημοκρατικά, αλλά συμπερασματικά.

Στην πράξη, τι ακριβώς έγινε; Δεν διαμαρτυρηθήκαμε, δεν βγήκαμε στους δρόμους, δεν αγανακτήσαμε! Αν μια ομάδα με (χρέη ή χωρίς) έπαιρνε πρωτάθλημα, κύπελλο ή ευρωπαϊκή διάκριση, θα πλημμύριζαν οι δρόμοι.

Τώρα, περιοριστήκαμε στα επικριτικά σχόλια των δημοσιογράφων στα ΜΜΕ (όπου κι αυτά έγιναν), στα προσωπικά μηνύματα στα social media και μετά πήγαμε όλοι, (δεν εξαιρώ την αφεντιά μου) και τον πληρώσαμε!

Και σαν να μην έφτανε αυτό στηθήκαμε στην ουρά για τα γκισέ, επί ώρες! Μην πείτε τώρα το χαρακτηριστικό του έλληνα, που είναι της τελευταίας στιγμής, γιατί στην περίπτωση αυτή, μόνο τελευταία στιγμή μπορούσε να πληρωθεί ο ΕΝΦΙΑ, αφού όλο το μήνα προσπαθείς να τα μαζέψεις και δε μαζεύονται...

Κι αφού κουτσά στραβά, τα μαζέψαμε, πήγαμε να πληρώσουμε για να ακούσουμε και το ανεκδιήγητο (για τα αυτιά μου): "Σιγά παιδιά ένας - ένας, μη σπρώχνεστε!




[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Πεντανόστιμη πατατόπιτα!

Πεντανόστιμη πατατόπιτα!



Υλικά που θα χρειαστείτε:
1 κιλό πατάτες
100 γρ. φέτα
100 γρ. γραβιέρα
1 κόκκινη πιπεριά
1 πράσινη πιπεριά
Μαϊντανός, αλατοπίπερο
1 κρεμμύδι
1 αυγό

Για τη σφολιάτα:
750 γρ. αλεύρι
70 γρ. λάδι
1 κουτ. του γλυκού ξύδι
100 γρ. νερό
Λίγο αλάτι

Πώς θα τη φτιάξετε
Ξεκινήστε από τη σφολιάτα, για να μπορέσει να «ξεκουραστεί» το ζυμάρι, μέχρι να ετοιμάσετε τη γέμιση. Βάλτε σε μια λεκάνη το αλεύρι και κάνοντας μια λακουβίτσα στη μέση, προσθέστε το νερό, το λάδι, το ξύδι και το αλάτι. Ζυμώστε τα υλικά και φτιάξτε μια όμορφη μπαλίτσα την οποία θα σκεπάστε και θα την αφήσετε στην άκρη…

Για τη γέμιση, καθαρίστε και κόψτε σε μικρά κυβάκια τις πατάτες. Βάλτε τις σε μια κατσαρόλα με λίγο νερό και βράστε τις. Στη συνέχεια προσθέστε το κρεμμύδι, τις πιπεριές το αλατοπίπερο και αφήστε να πάρουν μια βράση ακόμα.
Κατεβάζετε από τη φωτιά και αφήνετε να κρυώσουν λίγο, για να προσθέσετε τα τυριά τριμμένα, το αυγό και τον μαϊντανό.

Τώρα, δε μένει από το άνοιγμα της σφολιάτας σε δύο φύλλα, ένα για πάνω και ένα για κάτω και το ψήσιμο της πίτας στους 200 oC μέχρι να χρυσίσει. Μην ξεχάσετε να λαδώσετε την επιφάνειά της και να την τρυπήσετε με ένα πιρούνι σε αρκετές μεριές.

Σημείωση: Τα υλικά είναι για ένα μεγάλο ταψί φούρνου. Μπορείτε αν θέλετε να προσθέσετε και κομματάκια ζαμπόν.Το ίδιο νόστιμη θα γίνει και με έτοιμο φύλλο σφολιάτας, αν βιάζεστε πολύ!...
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Σας έκλεψαν το κινητό τηλέφωνο; Κλειδώστε το!

Σας έκλεψαν το κινητό τηλέφωνο; Κλειδώστε το!


Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) ανακοίνωσε στους κατόχους κινητών τηλεφώνων, πως από την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014 θέτει σε ισχύ την υποχρέωση προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να μπλοκάρουν όλες τις συσκευές κινητών τηλεφώνων, που δηλώνονται από τους συνδρομητών τους ως κλεμμένες, μέσω του κωδικού ΙΜΕΙ (International Mobile Equipment Identity). 

Για να γίνει αυτό θα πρέπει να είναι γνωστός ο κωδικός ΙΜΕΙ της κλεμμένης συσκευής από τον συνδρομητή, στον πάροχό του. Ο κωδικός αυτός περιλαμβάνει πληροφορίες για τον κατασκευαστή και το μοντέλο της συσκευής και αποτελεί ουσιαστικά την "ταυτότητα" κάθε συσκευής. 

Ο συνδρομητής μπορεί να εντοπίσει τον κωδικό ΙΜΕΙ πολύ εύκολα με τρεις τρόπους: 
1. ανατρέχει στη συσκευασία της συσκευής όπου αναγράφεται ο κωδικός. 
2. πατώντας τα πλήκτρα *#06# στη συσκευή του. 
3. με σχετική εφαρμογή του λογισμικού της συσκευής. 

Για να γίνει η απενεργοποίηση της συσκευής σε περίπτωση κλοπής, ο συνδρομητής θα πρέπει αρχικά να δηλώσει την κλοπή του κινητού του στην Αστυνομία και στη συνέχεια να υποβάλει γραπτό αίτημα απενεργοποίησης της συσκευής του, στον πάροχό του (εταιρία κινητής τηλεφωνίας) επισυνάπτοντας τη δήλωση κλοπής. 

Κάθε εταιρία απενεργοποιεί τις κλεμμένες συσκευές από το δίκτυό της, ενώ αναλαμβάνει την υποχρέωση - ευθύνη, να ενημερώσει τις άλλες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να κάνουν το ίδιο στο δικό τους δίκτυο. 

Αν ο δηλούμενος κωδικός ΙΜΕΙ δεν είναι έγκυρος, σύμφωνα με τις σχετικές διεθνείς προδιαγραφές ή δεν έχει αποδοθεί από τον κατασκευαστή, τότε το αίτημα απενεργοποίησης απορρίπτεται.

πηγή: ΕΕΤΤ
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Όταν, η δασκάλα φωνάζει...

Όταν, η δασκάλα φωνάζει...



Η δασκάλα είναι φωνακλού, στριμμένη, κακίστρω, φωνάζει συνέχεια ακούγεται μέχρι έξω, τρομοκρατεί τα παιδιά... Όπα.... Μισό.. Πάρε ανάσα..
Το παιδί σου είναι στο σχολείο και όχι φαντάρος στο Αφγανιστάν.. Πάμε λοιπόν πάλι από την αρχή με ψυχραιμία.

Σε μια τάξη με είκοσι πέντε νήπια ,ίσως και προνήπια, η φασαρία που φυσιολογικά υπάρχει είναι τόση, που αν καθίσεις σε μια γωνιά για δέκα λεπτά έχεις σίγουρη την ημικρανία. Μη ρωτάς πώς τα καταφέρνουμε εμείς. Έχουμε συνηθίσει αν και αυτό δεν μας προστατεύει πάντα. Το παράλογο θα ήταν να επικρατούσε ησυχία ειδικά στην αρχή, ακριβώς διότι είμαστε σε σχολείο και όχι σε στρατώνα. Σκέψου ότι μέσα στην οχλαγωγία αυτή, η δασκάλα θα χρειαστεί πολλές φορές να πει κάτι στα παιδιά και αυτά πρέπει να το ακούσουν...

Μαγικοί τρόποι δεν υπάρχουν! Απλώς τραβάει την προσοχή τους για να σταματήσουν και να ακούσουν. Μπορεί να έχει ένα ταμπουρίνο στο χέρι και να το χτυπάει ρυθμικά, μια σφυρίχτρα, ένα ντέφι, μπορεί να χτυπήσει παλαμάκια ή μπορεί απλώς να ανεβάσει τη φωνή της τόσο, ώστε να ακουστεί πάνω από τις φωνές των παιδιών της και πάνω από τους θορύβους που κάνουν την ώρα που παίζουν.

Είκοσι πέντε μαθητές σε μια τάξη αγαπητέ γονιέ σημαίνει είκοσι πέντε στόματα, πενήντα πόδια και πενήντα χέρια.

Προσπάθησε μόνο να φανταστείς πόσο δυνατή πρέπει να είναι η φωνή της δασκάλας για ακουστεί πάνω από όλα αυτά!!! Φαντάσου επίσης πόση προσπάθεια πρέπει η ίδια να καταβάλει γι' αυτό και πόσο κουραστικό και δύσκολο είναι όταν χρειάζεται να το κάνει συχνά.

Επίσης πρέπει να έχεις υπόψη ότι σε μια τάξη με πολύ ζωηρά παιδιά εκτός από ομιλίες, φωνές, γέλια, υπάρχουν και θόρυβοι που επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση, όπως όταν χτυπούν τα παιχνίδια ή τις καρέκλες τους ή τα συρτάρια τους.

Άλλος λόγος που φωνάζει η δασκάλα είναι επειδή κάποιες φορές θα χρειαστεί να μαλώσει κάποιον. Εσύ στο σπίτι τι κάνεις όταν το παιδί σου κάνει αταξίες και μάλιστα με κίνδυνο να χτυπήσει το ίδιο ή κάποιος άλλος;

Ακριβώς το ίδιο κάνει και η δασκάλα. Και όταν μαλώνεις κάποιον ασφαλώς ο τόνος της φωνής είναι ανάλογος.

Παρ΄όλα αυτά επειδή μπορεί να μην σε έχω πείσει κι επειδή όντως μπορεί να αντιμετωπίζεις περίπτωση υπερβάλλοντος ζήλου υπάρχει και γι' αυτό λύση. Αν υποψιάζεσαι ότι η δασκάλα φωνάζει, στριγκλίζει, ουρλιάζει ή μαλώνει τα παιδιά ή ανεβάζει τη φωνή της αδικαιολόγητα, πήγαινε να της μιλήσεις.

Αν οι εξηγήσεις που θα σου δώσει δεν σε καλύψουν τότε μπορείς να απευθυνθείς στον προϊστάμενο της και να κάνεις εγγράφως τα παράπονα σου και όχι παίρνοντας ανώνυμα τηλέφωνο ή αραδιάζοντας διάφορα άλλα που θεωρείς ότι πρέπει για να γίνεις πειστικός/ή. Εκείνος τότε θα ελέγξει τι ακριβώς συμβαίνει και θα πάρεις απάντηση.

Πίστεψε με, το να κατασκοπεύεις κάτω από τα παράθυρα και να περιμένεις πότε θα ακουστεί η φωνή λίγο πιο έντονη είναι γελοίο και σε εξουθενώνει κι εσένα. Δεν θα ανακαλύψεις τίποτα έτσι. Ούτε φτιάχνοντας πηγαδάκια με άλλους γονείς και κατηγορώντας τη δασκάλα. Ούτε προσπαθώντας να εκμαιεύσεις από το παιδί σου αυτά που σε βολεύουν για να στηρίξεις την εικόνα που έχεις σχηματίσει. Εκτός αυτού αν όντως υπάρχει πρόβλημα, σίγουρα δε θα το λύσεις έτσι.

Να έχεις πάντα στο μυαλό σου ότι η καλή προαίρεση λύνει τα προβλήματα και όχι η δυσπιστία και η καχυποψία.



To κείμενο ανήκει στη φίλη μου νηπιαγωγό Ματίνα από το mikroseisaikaifainesai.blogspot.com
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Μηνάς Τσικριτσής, ένας καθηγητής με όραμα!

Μηνάς Τσικριτσής, ένας καθηγητής με όραμα!



Ο Μηνάς Τσικριτσής είναι καθηγητής  Πληροφορικής, ερευνητής αιγαιακών επιγραφών και συνεργάτης στον τομέα Αστροφυσικής, Αστρονομίας και Μηχανικής του Πανεπιστημίου Αθηνών με πλούσιο επιστημονικό έργο. 

Τα τελευταία δύο χρόνια είχε την ιδέα να διδάξει αφιλοκερδώς την ιστορία της μινωικής Κρήτης και τη Γραμμική Β γραφή, σε ομάδες επαγγελματιών που σχετίζονται με τον τουρισμό, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό τόσο την τουριστική όσο και την οικονομική ανάκαμψη της περιοχής.
Οργάνωσε κύκλους σεμιναρίων οι οποίοι απευθύνοντας σε επαγγελματίες του κλάδου του τουρισμού, αλλά και στο σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου. Η φήμη του μέσα από αυτή τη μοναδική προσπάθεια, εξαπλώθηκε και εκτός συνόρων με αποτέλεσμα τη δημιουργία του πρώτου ευρωπαϊκού Κέντρου Αρχαιοαστρονομίας στις Βρυξέλλες, ενώ μαζί με ένα φίλο του πλαστικό χειρουργό δημιούργησαν λογισμικό για ηλεκτρονικό υπολογιστή και φορητές συσκευές, έτσι ώστε οι τουρίστες να μπορούν να γράφουν μια λέξη ή μια φράση (π.χ. το όνομά τους) στη Γραμμική Β γραφή.


Όταν το 1952 ο ερασιτέχνης αρχαιολόγος Μάικλ Βέντρις κατάφερε να αποκρυπτογραφήσει τη Γραμμική Β καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι επρόκειτο για ελληνική γλώσσα, κανείς ίσως δεν φανταζόταν ότι θα χρειαστούν σχεδόν 50 χρόνια και το πάθος του καθηγητή, ο οποίος το 2001 κατάφερε να αποκωδικοποιήσει τη Γραμμική Α, σε ποσοστό 65% αποδεικνύοντας ότι ανήκει σε μια πρώιμη αιολική διάλεκτο, που παρέμενε μέχρι τώρα μυστήριο.
Το σημαντικό όμως είναι η εκλαΐκευση της μινωικής γραφής και της αρχαίας αστρονομίας και η αξιοποίησή τους για την τουριστική προβολή της Κρήτης και κατ’ επέκταση της Ελλάδας με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Αν κάποιος θέλει να μάθει για τη μινωική γραφή ή πώς γράφεται το όνομά του στο μινωικό αλφάβητο, μπορεί να έχει στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του το λογισμικό της Γραμμικής Β γραφής και με τη βοήθεια της εφαρμογής που δημιούργησαν ο καθηγητής Τσικριτσής και ο Ανδρέας Μανιός, η πρώτη αποκωδικοποιημένη γραφή της Ευρώπης, βρίσκεται στη διάθεσή του.

Η ανταπόκριση στα σεμινάρια που οργάνωσε ο κ. Τσικριτσής σε συνεργασία με τα σχολεία και τους επαγγελματικούς φορείς, ήταν πέρα από κάθε προσδοκία, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στην δημοσιογράφο Ελένη Μπαμπαλιούτα και στο περιοδικό «Επίκαιρα», ο καθηγητής. Η Ένωση Ξενοδόχων, το Σωματείο Ξεναγών, επαγγελματικά σωματεία όπως οι αυτοκινητιστές ταξί, έμποροι λαϊκής τέχνης, ζωγράφοι, εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν μόνο μερικοί, από το πλήθος των συμμετεχόντων που παρακολούθησαν τα δωρεάν σεμινάρια για την πρώτη γραφή της Ευρώπης και την ιστορία του μινωικού πολιτισμού.  «Από το Ηράκλειο μέχρι τις Βρυξέλλες, εκπαίδευσα αρκετούς δασκάλους και μαθητές από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο και η ανταπόκριση ήταν μεγάλη, καθώς τα παιδιά έμαθαν να γράφουν ονόματα και λέξεις στη Γραμμική Β», αναφέρει χαρακτηριστικά ο καθηγητής.


Κλείνοντας να επισημάνουμε ότι πριν από δέκα μήνες περίπου ο κ. Τσικριτσής και ο γνωστός αστρονόμος καθηγητής Ξ. Μουσάς δημοσίευσαν από κοινού σε επιστημονικό περιοδικό τη λειτουργία των τηγανοσχήμων, τα οποία εκτίθενται στη Σητεία, βρέθηκαν στο προϊστορικό Αιγαίο και αποτελούν κανονικά αστρονομικά ημερολόγια. Στο άρθρο τους σκιαγραφείται η λειτουργία ορισμένων εξ αυτών ως υπολογιστών – ημερολογίων κύησης, η οποία σχετίζεται με τον πλανήτη Αφροδίτη. Όπως σημειώνει ο κ. Τσικριτσής στα «Επικαιρα», η Αφροδίτη εμφανίζεται στην Ανατολή ή Δύση διακόσιες εξήντα τρεις μέρες ή εννιά μήνες «σεληνιακούς», περίοδος η οποία αντιστοιχεί στον τοκετό. Αυτά τα ευρήματα είναι υπολογιστές παλαιότεροι και από τον μινωικό υπολογιστή εκλείψεων! 

Στο πρωτότυπο περίπτερο της Σητείας εκτίθεται μαζί με τα τηγανόσχημα και ένα παλαιότερο αρχαιολογικό εύρημα, το οποίο λειτουργεί προβλέποντας εκλείψεις. Αναφερόμαστε στην απεικόνιση ενός αναλογικού υπολογιστή πρόβλεψης εκλείψεων (κάτι ανάλογο με τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων) ο οποίος χρονολογείται 1.400 χρόνια νωρίτερα από αυτόν των Αντικυθήρων.  

Με τέτοια εκθέματα θεωρούμε απολύτως φυσικό το περίπτερο της Αρχαιοαστρονομίας στη Σητεία να σημειώνει εξαιρετική επιτυχία στην πρώτη έκθεσή του, αφού οι ξένοι τουρίστες που το επισκέπτονται εντυπωσιάζονται από τη λειτουργία του μινωικού υπολογιστή. 
Σκοπός αυτού θα είναι να ενημερώσει το μαθητικό κοινό για την προϋπάρχουσα γνώση της αστρονομίας και των μαθηματικών, έτσι ώστε να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την εξέλιξη της σημερινής τεχνολογίας μέσα από την αρχαία τεχνολογία και γνώση, αναφέρει ο καθηγητής Τσικριτσής, που θεωρεί πολύ σημαντικό το περίπτερο της Αρχαιοαστρονομίας, γιατί δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να έρθει σε επαφή με αυτή τη γνώση. 

Το επόμενο βήμα θα είναι όπως και στην περίπτωση της μινωικής γραφής, προγράμματα εκλαΐκευσης, ενημέρωσης και αξιοποίησης της αρχαιολογικής κληρονομιάς για τη σύνδεσή της με το παρόν και για την προβολή του ελληνικού τουρισμού.


Πηγή: περιοδικό «Επίκαιρα»
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram