Θυμάρι, το δυναμωτικό των πνευμόνων

Θυμάρι, το δυναμωτικό των πνευμόνων



Το θυμάρι χαρακτηρίστηκε ως "σημαντικό δυναμωτικό των πνευμόνων, ακόμη πιο σημαντικό για όσους βρίσκονται στην ανάπτυξη. Δεν υπάρχει καλύτερο γιατρικό, ανάμεσα στα φυτά, για την παιδική αρρώστια που αποκαλείται σαγονόβηχας και είναι περισσότερο γνωστή ως κοκίτης", από τον Νίκολας Κουλπέπερ (1616 - 1654). Το θυμάρι είναι ένα εξαιρετικό αντισηπτικό και τονωτικό και ακόμη και σήμερα χρησιμοποιείται ως γιατρικό του αναπνευστικού. Επιπλέον είναι σημαντικό για μια ποικιλία άλλων ασθενειών, όπως στοματίτιδας, ψώρας τριχοφυτίας, αλλά και για την καταπολέμηση των ψειρών.

Φυσικό περιβάλλον και καλλιέργεια

Το θυμάρι είναι μία καλλιεργούμενη ποικιλία του άγριου θυμαριού, γνωστό και σαν μητέρα του θυμαριού ή άγριο θυμάρι, το οποίο είναι ιθαγενές της Νότιας Ευρώπης και βεβαίως της Ελλάδας. Το θυμάρι καλλιεργείται σήμερα παγκοσμίως, την άνοιξη με σπόρους ή διαχωρισμό των ριζών και προτιμά ελαφρά, ασβεστολιθικά εδάφη. Τα υπέργεια μέρη συλλέγονται το κατακαλόκαιρο ή προς το τέλος του καλοκαιριού.

Υπάρχουν πολλά είδη του γένους Thymus με διαφορετική περιεκτικότητα το καθένα σε πτητικό έλαιο. Το άγριο θυμάρι χρησιμοποιείται συχνά με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως και το θυμάρι.

Τα ενεργά του συστατικά, (πτητικό έλαιο, φλαβονοειδή, τανίνες) αποδίδουν στον ανθρώπινο οργανισμό βασικές δράσεις όπως αντισηψία, τόνωση, απόχρεμψη, ανακούφιση των μυικών σπασμών.

Έρευνες που έγιναν στη δεκαετία του '90 στη Σκωτία, έδειξαν ότι το θυμάρι και το πτητικό το έλαιο έχουν μια αξιοσημείωτη τονωτική επίδραση, στην καταπολέμηση των συνεπειών της γήρανσης.

Παραδοσιακές και σύγχρονες χρήσεις

Οι αντισηπτικές και τονωτικές του ιδιότητες, το κάνουν χρήσιμο για το ανοσοποιητικό σύστημα σε χρόνιες μυκητιακές , λοιμώξεις καθώς και αποτελεσματικό γιατρικό για μολύνσεις του στήθους όπως η βρογχίτιδα, ο κοκίτης και η πλευρίτιδα. Το έγχυμα που είναι και εύγευστο, μπορεί να χορηγηθεί για μικρομολύνσεις του λαιμού και του στήθους και τα νωπά φύλλα μπορεί να μασηθούν για να ανακουφίσουν τον ερεθισμένο λαιμό.

Το θυμάρι μπορεί να χορηγηθεί μαζί με άλλα βότανα σε παιδιά με πρόβλημα άσθματος ενώ είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην αλλεργική καταρροή.

Όταν απλωθεί στο δέρμα, το θυμάρι ανακουφίζει τα τσιμπήματα και τα κεντριά και χρησιμοποιείται για την ισχιαλγία και τους ρευματικούς πόνους, ενώ βοηθά ιδιαίτερα σε στοματίτιδες και άλλες μυκητιάσεις καθώς και στην ψώρα και τις ψείρες.

Μια ακόμα χρήση στη μαγειρική αυτή τη φορά, εξασφαλίζει αξεπέραστη νοστιμιά και άρωμα στο φαγητό, ιδιαίτερα στο ψητό, ενώ αν συνδυαστεί με το δεντρολίβανο, μπορεί να εξισορροπήσει τα λιπαρά του κρέατος.






πηγή: Βοτανοθεραπεία-Μεγάλη εγκυκλοπαίδεια θεραπευτικών φυτών
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Μια ζώνη, ξεχωριστή!...

Μια ζώνη, ξεχωριστή!...



Μια ζώνη που μπορεί να κάνει ακόμα και το τζην να δείχνει εντυπωσιακό και μπορούμε να τη φτιάξουμε μόνες μας πολύ εύκολα.

Θα χρειαστούμε:
  • Τουλάχιστον 2,5 μέτρα σχοινί
  • 2 κομμάτια από δέρμα από ένα παρόμοιο χρώμα σε διαστάσεις 9 x 11.5 cm, για το κρόσσι. Οι διαστάσεις είναι ενδεικτικές γιατί μπορείτε να το φτιάξετε σύμφωνα με το δικό σας γούστο.
  • 2 μικρά παξιμάδια
  • 2 παξιμάδια συμπίεσης από το κατάστημα υδραυλικού υλικού, διαμέτρου 1,27 cm
  • 4 ξύλινες χάντρες 
  • πιστόλι κόλλας 

Ξεκινάμε, κόβοντας τα κρόσσια, όπως στη φωτογραφία...


Περνάμε τις χάντρες και τα παξιμάδια στο κορδόνι, φροντίζοντας το φαρδύ παξιμάδι να είναι αμέσως μετά το κρόσσι. Τώρα, κολλάμε με τη θερμενόμενη κόλλα το κορδόνι στην άκρη του δέρματος και τυλίγουμε, όπως στη φωτογραφία. 


Ολοκληρώνοντας το τύλιγμα, κολλάμε ξανά και εφαρμόζουμε το παξιμάδι, έτσι ώστε να κρατά γερά το κρόσσι και ξανακολλάμε.


Έτοιμη η ζώνη!!!

Σημείωση: Το μήκος του κορδονιού, υπολογίστηκε στα 2,5 μέτρα, έτσι ώστε να περνά δύο φορές από τη μέση, για να είναι πιο πλούσια.




πηγή: honestlywtf.com
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Μυρτιά, το φυτό της θεάς Αφροδίτης

Μυρτιά, το φυτό της θεάς Αφροδίτης



Το πανέμορφο αυτό φυτό ήταν άμεσα συνδεδεμένο με τη θεά Αφροδίτη, αφού όταν η θεά αναδύθηκε από τη θάλασσα, έκρυψε το γυμνό κορμί της πίσω από ένα θάμνο μυρτιάς, ενώ χρησιμοποιούνταν και γύρω από τους ναούς που ήταν αφιερωμένοι στη θεά.

Σύμφωνα με ένα από τους πολλούς μύθους που αφορούν τη μυρτιά, η Σμύρνα μια Κύπρια πριγκίπισσα, τόλμησε να καυχηθεί πως ήταν ομορφότερη από τη θεά Αφροδίτη. Εκείνη το έμαθε και θύμωσε πάρα πολύ.

Για να την τιμωρήσει την έκανε να νιώσει παράφορο έρωτα για τον πατέρα της, το Κινύρα, τον οποίο και παραπλάνησε. Εκείνος, έπεσε στην παγίδα και όταν διαπίστωσε την παραπλάνηση, οργισμένος για το γεγονός ότι έσμιξε με την κόρη του, απείλησε να τη σκοτώσει.

Η Σμύρνα, κατάφερε να ξεφύγει από την οργή του πατέρα της και κατέφυγε στο βουνό, όμως εκείνος την πρόλαβε και έβγαλε το σπαθί του να της πάρει το κεφάλι. Η Αφροδίτη, θέλοντας να προστατέψει τη Σμύρνα από το θάνατο, τη μεταμόρφωσε σε δέντρο, τη μυρόβλητη σμύρνα ή αλλιώς τη μυρτιά, η οποία αποτέλεσε σύμβολο αγάπης και αθανασίας.

Μάλιστα, στην αρχαία Ελλάδα οι γυναίκες όταν παντρεύονταν στόλιζαν τα μαλλιά τους με τα φύλλα της.

Η μυρτιά λοιπόν είναι ένα αειθαλής θάμνος που φτάνει σε ύψος και τα τρία μέτρα. Έχει σκουροπράσινα φύλλα, άσπρα άνθη και βυσσινί - μαύρα μούρα.

Είναι φυτό ιθαγενές της λεκάνης της Μεσογείου και καλλιεργείται για το αιθέριο έλαιό της. Τα φύλλα της συλλέγονται την άνοιξη.

Τα φύλλα της μυρτιάς είναι στυπτικά, τονωτικά και αντισηπτικά. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν εξωτερικά για την επούλωση πληγών ή εσωτερικά ως γιατρικό για διαταραχές του πεπτικού και του ουροποιητικού συστήματος. Το αιθέριο έλαιό της είναι αντισηπτικό και αντικαταρροϊκό και χρησιμοποιείται στη θεραπεία των παθήσεων στο στήθος.

Στην αρχαία Ελλάδα και τη Ρώμη, χρησιμοποιούσαν το αιθέριο έλαιο της μυρτιάς για να φτιάξουν ένα ειδικό νερό, το οποίο θεωρούσαν ότι επαναφέρει τη φρεσκάδα και τη νεότητα του δέρματος, ενώ ο Ιπποκράτης χρησιμοποιούσε τη μυρτιά, για να διευκολύνει τον τοκετό.

Οι καρποί της τα μύρτιλλα, τρώγονται ενώ γίνονται και εξαιρετική μαρμελάδα ενώ με τα φύλλα της αρωματίζονται φαγητά, λικέρ, κρασιά. Αν μάλιστα ψήσουμε στο φούρνο πάνω σε φύλλα μυρτιάς κρέας, ψάρι ή κυνήγι, γίνεται ένα απαράμιλλα ευωδιαστό φαγητό.

Με τις ευχές μας, για καλό μήνα!...


πηγή πληροφοριών: wikipedia
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Διακοπές, σπίτι μου!...

Διακοπές, σπίτι μου!...



Το φετινό καλοκαίρι, δεν έμοιαζε σε τίποτα με όλα τα προηγούμενα που έχω ζήσει. Μπορεί να ακούγεται σαν έκθεση 10χρονου με θέμα «πώς πέρασα το καλοκαίρι» αλλά, αν έχετε την υπομονή να διαβάσετε παρακάτω, θα με καταλάβετε, είμαι σίγουρη!

Θα σας τα πω με λεπτομέρειες απ’ την αρχή. Εκεί στα τέλη Ιουλίου και ενώ κατακλυζόμαστε από ποικίλες διαφημίσεις με παραλίες, ειδυλλιακά τοπία, ταξίδια και όλα τα συναφή, κοιταζόμαστε με το στεφάνι μου, λες και καταστρώναμε σχέδιο κατάκτησης της Πόλης, προσπαθώντας να σκεφτούμε και να αποφασίσουμε, όχι πού θα πάμε διακοπές, αλλά αν θα πάμε διακοπές.

Πέσανε πολλές ιδέες στο τραπέζι. Μη σας τις αναλύσω, θα ξημερώσουμε…
Όλες απορρίφθηκαν γιατί κατέληγαν στο ίδιο δύσκολο σημείο. Ποιο; Μα ποιο άλλο, τα χρήματα φυσικά. Ήταν πολλά τα λεφτά, παιδιά!!!
Έτσι, μου έρχεται η ιδέα των μικρών εξορμήσεων ανά Σαββατοκύριακο. Τώρα γιατί καταλήγουν όλες οι φαεινές ιδέες μου σε Βατερλό, δεν το έχω αποσαφηνίσει ακόμα.

Έρχεται που λέτε, το πρώτο Σαββατοκύριακο, φορτώνω το αυτοκίνητο με τα μπανιερά και ορμάω να πάρω θέση δίπλα στον οδηγό, για να καταλήξουμε σε μια πανέμορφη παραλία της Αττικής, που έμοιαζε να είναι ίδια και απαράλλαχτη με τις παραλίες των ονειρεμένων νησιών μας.

Η μέρα ζεστή, παρόλο που δεν έχει καλά - καλά ξεκινήσει, αφού η ώρα είναι οχτώ και μεις είμαστε ήδη στο δρόμο για να χαρούμε όλη τη μέρα στη θάλασσα… Θα την περνάγαμε βασιλικά. Πρώτα καφές στην ξαπλώστρα, μετά φαγητό στο κοντινό ταβερνάκι και το δειλινό επιστροφή, για χαλάρωση στη βεράντα μας, παρέα με το …φεγγάρι, καταλαβαίνετε!

Μετά από αρκετή ώρα και κίνηση, φτάνουμε στον προορισμό μας και απλώνουμε την αρίδα μας στις ξαπλώστρες του εξωτικού παραθαλάσσιου καφέ, από τους πρώτους! Παραγγέλνουμε  και την αράζουμε κάτω από το ζεστό ήλιο, με χαλαρή κουβεντούλα κι ένα βιβλίο στο χέρι… Τώρα που το σκέφτομαι, αυτό πρέπει να έκανε όλη τη ζημιά (στα νεύρα μας).

Οι ώρες περνούν, ο ήλιος καίει και το ματάκι αρχίζει να …κλείνει. 
Ξέρετε πώς γίνεται μερικές φορές, που σα να είσαι μωρό σε παίρνει ο ύπνος στην ξαπλώστρα, λες και έσκαβες όλη μέρα. 
Ε, έτσι ακριβώς την έπαθα κι εγώ. Ξαφνικά ο καλός μου, συνειδητοποιεί και το δικό μου ύπνο και τη δική του πείνα και προσπαθεί να με ξυπνήσει μαλακά, ενώ ζητά το λογαριασμό. Όμως δεν εννοώ ν’ ανοίξω τα μάτια μου και μουρμουρίζω πως είναι νωρίς, όταν ο νεαρός σερβιτόρος φέρνει τη λυπητερή (κατά κυριολεξία). Δύο καφέδες στις ξαπλώστρες κόστιζαν 16 €!!! Από 8 ο καθένας!!! Σφύριξαν τ’ αφτιά μου!!! Για πότε άνοιξαν και τα δύο μάτια, για πότε πετάχτηκα όρθια, ούτε ξέρω! Νερό παγωμένο να μου πετούσες, πιο εύκολα θα το δεχόμουν.
Καλά, μανούλα μου, απ’ τη Βραζιλία με τα πόδια τον φέρνετε και είναι τόσο ακριβός ή εγώ φτώχυνα τόσο πολύ και σε τσέπη και σε ενημέρωση, που δεν πήρα είδηση, πού έφτασε ο καφές;

Μας κόπηκε η χαρά, πληρώσαμε και φύγαμε σαν βρεγμένες γάτες, ενώ η όψη μας θα πρέπει να ήταν τουλάχιστον για λύπηση, αν κρίνω από τον τρόπο που μας κοιτούσε ο σερβιτόρος…

Μη σας τα πολυλογώ, γυρίσαμε σπίτι, αφού πρώτα κάναμε μια στάση στο σουβλατζίδικο της γειτονιάς και η απόφαση πλέον για τις διακοπές μας, είχε παρθεί.

Εμείς θα κάναμε διακοπές, σπίτι μας!!!... Στη βολή μας, στην κοντινή μας παραλία, παρέα με τους φίλους μας!
Με το χέρι στην καρδιά σας λέω, πως ήταν από τις ωραιότερες διακοπές της ζωής μας, ειλικρινά!...



[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια
Επετειακή συναυλία, για τα γενέθλια του Μ. Θεοδωράκη

Επετειακή συναυλία, για τα γενέθλια του Μ. Θεοδωράκη



Φέτος τον Ιούλιο, ο συνθέτης της "Ρωμιοσύνης", Μίκης Θεοδωράκης γίνεται 89 χρόνων. 
Ο Σύλλογος Φίλων του Μουσείου "Μίκης Θεοδωράκης Ζάτουνας" διοργανώνει μια επετειακή συναυλία προς τιμήν του σε συνεργασία με το δήμο Γορτυνίας στη Ζάτουνα, που είναι ο τόπος εξορίας του συνθέτη την εποχή της δικτατορίας.
Η μουσική αυτή εκδήλωση, θα πραγματοποιηθεί την ημέρα των γενεθλίων του, Τρίτη 29 Ιουλίου 2014, στις 9:00 το βράδυ, στον προαύλιο χώρο του μουσείου "Μίκης Θεοδωράκης" στην κεντρική πλατεία του χωριού.


Πολλοί καταξιωμένοι καλλιτέχνες θα συμμετέχουν σ' αυτή τη μουσική βραδιά, όπως ο Λάκης Χαλκιάς, ο Μπάμπης Τσέρτος, η Νάντια Καραγιάννη, ο Κώστας Πατσιάς, η Μπέτυ Χαρλαύτη, ο Νίκος Καραγιάννης, η Μαργαρίτα Γκινοσάτη πλαισιωμένοι από τη λαϊκή ορχήστρα "Μίκης Θεοδωράκης". Θα ακουστούν τραγούδια που έγραψε ο μεγάλος μας συνθέτης στα χρόνια της εξορίας καθώς και άλλα γνωστά και αγαπημένα τραγούδια του.

Αξίζει να σημειώσουμε πως τα τραγούδια της Ζάτουνας από τον Αύγουστο του 1968 μέχρι τον Οκτώβριο του 1969 περιλαμβάνονται σε 11 συλλογές, με την ονομασία "Αρκαδίες" και είναι από τους σημαντικότερους κύκλους τραγουδιών στην πολύχρονη καριέρα του συνθέτη.

Η είσοδος για το κοινό στη συναυλία αυτή, είναι φυσικά ελεύθερη!

Λίγα λόγια για το μεγάλο μας δημιουργό...



Ο Μίκης Θεοδωράκης, Κρητικός στην καταγωγή, γεννήθηκε στις 29 
Ιουλίου 1925 στη Χίο.
Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε σε διάφορες πόλεις της ελληνικής 
επαρχίας όπως στη Μυτιλήνη, Γιάννενα, Κεφαλλονιά, Πύργο, Πάτρα 
και κυρίως στην Τρίπολη.
Από τότε φάνηκε καθαρά, ότι η ζωή του θα μοιραζόταν ανάμεσα στη 
μουσική και στον αγώνα για τον Άνθρωπο.
Στην Τρίπολη, μόλις 17 ετών, δίνει την πρώτη του συναυλία 
παρουσιάζοντας το έργο του Κασσιανή και παίρνει μέρος στην 
αντίσταση κατά των κατακτητών. 
Στη μεγάλη διαδήλωση της 25ης Μαρτίου 1943 συλλαμβάνεται 
για πρώτη φορά από τους Ιταλούς και βασανίζεται.
Διαφεύγει στην Αθήνα, όπου οργανώνεται στο ΕΑΜ και αγωνίζεται 
κατά των Γερμανών κατακτητών. Συγχρόνως σπουδάζει στο Ωδείο 
Αθηνών με καθηγητή τον Φιλοκτήτη Οικονομίδη. 
Μετά την απελευθέρωση ξεσπά ο εμφύλιος. 
Ο Θεοδωράκης λόγω των προοδευτικών του ιδεών καταδιώκεται 
από τις αστυνομικές αρχές. Για ένα διάστημα ζει παράνομος στην 
Αθήνα χωρίς να σταματήσει την επαναστατική του δράση. 
Τελικά συλλαμβάνεται και στέλνεται εξορία στην αρχή στην Ικαρία 
και στη συνέχεια στο επονομαζόμενο στρατόπεδο θανάτου, 
τη Μακρόνησο. 
Τελικά αποφοιτά από το Ωδείο το 1950 με δίπλωμα στην αρμονία, 
αντίστιξη και φούγκα.

Το 1954 πηγαίνει με υποτροφία στο Παρίσι, όπου εγγράφεται 
στο Conservatoire και σπουδάζει μουσική ανάλυση με τον Olivier 
Messiaen και διεύθυνση ορχήστρας με τον Eugène Bigot.

Η περίοδος 1954-1960 είναι μια εποχή έντονης δραστηριότητας
 για τον Θεοδωράκη στο χώρο της Ευρωπαϊκής μουσικής. 
Συνθέτει μουσική για το μπαλέτο της Ludmila Tcherina, 
το Covent Garden, Stuttgart Ballet και επίσης για τον 
κινηματογράφο.

Το 1957 του απονέμεται το πρώτο βραβείο του Φεστιβάλ της 
Μόσχας από τον Schostakovitch για το έργο του, Suite No 1 
για πιάνο και ορχήστρα.Συγχρόνως συνθέτει πολλά έργα 
συμφωνικής μουσικής και μουσικής δωματίου.

Το 1960 επιστρέφει στην Ελλάδα. ΄Έχει ήδη μελοποιήσει 
τον Επιτάφιο του Γιάννη Ρίτσου, που σηματοδοτεί την "στροφή" 
του προς το λαϊκό τραγούδι. Συνθέτει δεκάδες κύκλους τραγουδιών 
που βρίσκουν βαθύτατη απήχηση μέσα στον ελληνικό λαό.

Ιδρύει την Μικρή Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών και δίνει πολλές 
συναυλίες σ΄ όλη την Ελλάδα προσπαθώντας να εξοικειώσει τον κόσμο 
με τα αριστουργήματα της συμφωνικής μουσικής.

Το 1963 μετά τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη ιδρύεται η 
"Νεολαία Λαμπράκη", της οποίας εκλέγεται Πρόεδρος. Την ίδια εποχή 
εκλέγεται Βουλευτής της ΕΔΑ.

Την 21η Απριλίου του 1967 περνά στην παρανομία και απευθύνει 
την πρώτη έκκληση για Αντίσταση κατά της Δικτατορίας στις 
23 ΑπριλίουΤον Μάιο του 1967 ιδρύει μαζί με άλλους την πρώτη 
αντιστασιακή οργάνωση κατά της Δικτατορίας, το ΠΑΜ και εκλέγεται 
πρόεδρός του.

Συλλαμβάνεται τον Αύγουστο του 1967. Μπουμπουλίνας, απομόνωση, 
φυλακές Αβέρωφ, η μεγάλη απεργία πείνας, νοσοκομείο, αποφυλάκιση 
και κατ΄οίκον περιορισμός, εκτόπιση με την οικογένεια στη Ζάτουνα 
Αρκαδίας, στρατόπεδο Ωρωπού. Όλο αυτό το διάστημα συνθέτει 
συνεχώς. 
Πολλές από τα καινούρια έργα κατορθώνει με διάφορους τρόπους 
να τα στέλνει στο εξωτερικό, όπου τραγουδιούνται από τη Μαρία 
Φαραντούρη και τη Μελίνα Μερκούρη.
Στον Ωρωπό η κατάσταση της υγείας του επιδεινώνεται επικίνδυνα. 
Στο εξωτερικό ξεσηκώνεται θύελλα διαμαρτυριών. Προσωπικότητες, 
όπως ο Δημήτρης Σοστάκοβιτς, Arthur Miller, Laurence Olivier, 
Yves Montand κ.λ.π. δημιουργούν επιτροπές για την απελευθέρωσή 
του. Τελικά υπό την πίεση αυτή αποφυλακίζεται και βρίσκεται στο 
Παρίσι τον Απρίλιο του 1970.

Στο εξωτερικό αφιερώνει όλο το χρόνο του σε περιοδείες σ` όλο 
τον κόσμο με συναυλίες, συναντήσεις με αρχηγούς κρατών και 
προσωπικότητες, συνεντεύξεις, δηλώσεις για την πτώση της δικτατορίας 
και την επαναφορά της Δημοκρατίας στην Ελλάδα. Οι συναυλίες του 
γίνονται βήμα διαμαρτυρίας και διεκδίκησης και για τους άλλους λαούς 
που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα: Ισπανούς, Πορτογάλους, 
Ιρανούς, Κούρδους, Τούρκους, Χιλιανούς, Παλαιστίνιους.
Γιατί πεποίθησή του ήταν πάντα, ότι η δημοκρατία και η ελευθερία 
είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την εδραίωση της ειρήνης. Γιατί ο 
πόλεμος αποφεύγεται μόνο από ανθρώπους ελεύθερους, που 
μπορούν να ρυθμίσουν οι ίδιοι τις τύχες τους.
Το 1972 επισκέπτεται το Ισραήλ δίνοντας συναυλίες. Συναντάται 
με τον τότε Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Αλόν, που του ζητά να 
μεταφέρει μήνυμα στον Αραφάτ. Πραγματικά αμέσως μετά 
συναντάται με τον Αραφάτ, στον οποίο επιδίδει το μήνυμα 
της Ισραηλινής Κυβέρνησης και προσπαθεί να τον πείσει να 
αρχίσει συζητήσεις με την άλλη πλευρά. Από τότε συνέβη 
πολλές φορές να παίξει τον ρόλο του άτυπου πρεσβευτή 
μεταξύ των δύο πλευρών.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι το 1994 γιορτάσθηκε πανηγυρικά 
στο ΄Οσλο η υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ Ισραηλινών 
και Παλαιστινίων παρουσία των Πέρες και Αραφάτ με την 
παρουσίαση του Μαουτχάουζεν που στο μεταξύ έχει γίνει 
"εθνικό τραγούδι" του Ισραήλ και του Ύμνου για την 
Παλαιστίνη που έγραψε ο Θεοδωράκης, ως αναγνώριση και 
της δικής του συμβολής στην υπόθεση της ειρήνης στην 
περιοχή αυτή. Επισκέπτεται επίσης την Αλγερία, Αίγυπτο, 
Τύνιδα, Λίβανο και Συρία προσπαθώντας να ενισχύσει τον 
διάλογο μεταξύ αντιμαχομένων πλευρών.

Το 1974 με την πτώση της Δικτατορίας γυρίζει στην Ελλάδα. 
Συνθέτει πάντα μουσική. Δίνει πολλές συναυλίες τόσο στο 
εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Παράλληλα συμμετέχει στα 
κοινά είτε ως απλός πολίτης, είτε ως βουλευτής (1981-86 
και 1989-92) είτε ως Υπουργός Επικρατείας (1990-92), θέσεις 
από τις οποίες τελικά παραιτείται.

Το 1976 ιδρύει το Κίνημα ¨Πολιτισμός της Ειρήνης¨ και δίνει διαλέξεις 
και συναυλίες σ΄ όλη την Ελλάδα.

Το 1983 του απονέμεται το βραβείο Λένιν για την Ειρήνη.
Το 1986 γίνεται πραγματικότητα κάτι που από το 1970 ακόμα έχει 
υποστηρίξει σε συνεντεύξεις του: η δημιουργία επιτροπών 
ελληνοτουρκικής φιλίας στην Ελλάδα με πρόεδρο τον ίδιο και 
στην Τουρκία με τη συμμετοχή γνωστών πνευματικών ανθρώπων 

Ο Θεοδωράκης δίνει πολλές συναυλίες στην Τουρκία, που τις 
παρακολουθούν κυρίως νέοι με συνθήματα υπέρ της φιλίας μεταξύ 
των δύο λαών.
Αργότερα παίζει και πάλι το ρόλο του άτυπου πρεσβευτή ειρήνης, 
μεταφέροντας μηνύματα των Ελλήνων πρωθυπουργών, του 
Α. Παπανδρέου και του Κ. Μητσοτάκη προς την τουρκική κυβέρνηση, 
ενώ μετά την καταστροφή στο Τσερνομπίλ (1986) πραγματοποιεί 
μεγάλη περιοδεία με συναυλίες σ΄ όλη την Ευρώπη κατά της 
ατομικής ενέργειας.

Παράλληλα αγωνίζεται και για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε 
άλλες χώρες και κυρίως στις γειτονικές Αλβανία (που την 
επισκέπτεται και ως Υπουργός για τα δικαιώματα της 
ελληνικής μειονότητας) και Τουρκία. Ως πρόεδρος Διεθνούς 
Επιτροπής στο Παρίσι καταβάλλει προσπάθειες για την 
απελευθέρωση των Τούρκων ηγετών της αντιπολίτευσης Κουτλού 
και Σαργκίν που τελικά επιτυγχάνουν.
Προτείνει τη διοργάνωση Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου Ειρήνης στους 
Δελφούς και υποβάλλει στην κυβέρνηση σχέδιο για μια "Ολυμπιάδα του 
Πνεύματος".
Ιδρύει επιτροπή συμπαράστασης και βοήθειας προς τον Κουρδικό λαό.

Το 1993 αναλαμβάνει Γενικός Διευθυντής Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ, 
όμως παραιτείται τον επόμενο χρόνο.
Σε περιοδεία του στην Αμερική και τον Καναδά το 1994 για την 
ενίσχυση Πολιτιστικού κέντρου των ομογενών, η Σύγκλητος του 
Québec υποδέχεται με ομόφωνο ψήφισμά της, με το οποίο τον 
τιμά για την προσφορά του στον πολιτισμό και τους αγώνες του 
για τον Άνθρωπο.
Τα επόμενα χρόνια παρουσιάζονται οι όπερές του "Ηλέκτρα" (1995
και "Αντιγόνη" (1999) ενώ παράλληλα αναπτύσσει μεγάλη δραστηριότητα 
στο εξωτερικό (Ευρώπη, Νότια Αφρική, Αμερική) και παίρνει δυναμικά 
θέση σε όλα τα σημαντικά γεγονότα της εποχής (ελληνοτουρκική φιλία, 
σεισμοί, βομβαρδισμοί στην Γιουγκοσλαβία, υπόθεση Οτσαλάν, πόλεμος 
στο Αφγανιστάν, πόλεμος στο Ιράκ κλπ.).
Το 2002 παρουσιάζεται η όπερά του "Λυσιστράτη", ένας αληθινός ύμνος 
στην Ειρήνη.

Ο Μίκης Θεοδωράκης έγραψε όλα τα είδη της μουσικής: όπερες, 
συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, ορατόρια, μπαλέτα, χορωδιακή 
εκκλησιαστική μουσική, μουσική για αρχαίο δράμα, για θέατρο, για 
κινηματογράφο, έντεχνο λαϊκό τραγούδι, μετασυμφωνικά έργα.
Επίσης έχει γράψει πολλά βιβλία, που έχουν μεταφραστεί σε διάφορες 
γλώσσες.
Συνθέσεις του έχουν ερμηνευτεί από καλλιτέχνες παγκοσμίου φήμης, 
όπως οι Beatles, η Shirley Bassey και η Edith Piaf, ενώ έχει γράψει 
μουσική για γνωστές ταινίες όπως: Φαίδρα (1962), Αλέξης 
Ζορμπάς (1964), Ζ (1969) και Σέρπικο (1973).
Το πιο σημαντικό του έργο θεωρείται η μελοποιημένη ποίηση, δηλαδή 
η σύνθεση λαϊκής μουσικής, χρησιμοποιώντας ως στίχους ποιήματα 
βραβευμένων ποιητών ελληνικής και ξένης καταγωγής, όπως οι 
Γιώργος Σεφέρης (Νόμπελ 1963), Πάμπλο Νερούδα (Νόμπελ 1971), 
Οδυσσέας Ελύτης(Νόμπελ 1979). Χάρη στην μελοποιημένη ποίηση 
του Μ.Θεοδωράκη, η Ελλάδα αποτελεί ίσως τη μοναδική χώρα στον 
κόσμο, στην οποία μεγάλο ποσοστό ανθρώπων συνήθιζε να 
ακούει μελοποιημένη βραβευμένη ποίηση, κατά τη διάρκεια των 
καθημερινών δραστηριοτήτων τους.

Κυριότερα Έργα του Μίκη Θεοδωράκη

α) Κύκλοι τραγουδιών
: Τα Παιδικά, Επιτάφιος, Επιφάνια, Πολιτεία 
Α΄,Β΄,Γ΄και Δ΄, Λιποτάκτες, Μικρές Κυκλάδες, Μαουτχάουζεν, 
Romancero Gitano, Θαλασσινά Φεγγάρια, Ο Ήλιος και ο Χρόνος, 
12 Λαϊκά, Νύχτα Θανάτου, Αρκαδίες, Τα τραγούδια του Αγώνα, 
Τα τραγούδια του Ανδρέα, 18 Λιανοτράγουδα, Μπαλλάντες, 
Στην Ανατολή, Τα Λυρικά, Χαιρετισμοί, Επιβάτης, Ραντάρ, Διόνυσος, 
Φαίδρα, Καρυωτάκης, Τα πρόσωπα του ήλιου, Μνήμη της πέτρας, 
Ως αρχαίος άνεμος, Μήπως ζούμε σ΄άλλη χώρα;, Μια θάλασσα 
γεμάτη μουσική, Η Βεατρίκη στην οδό μηδέν, Ασίκικο Πουλάκη, 
Λυρικώτερα, Λυρικώτατα, Σερενάτες.

β) Μουσική για θέατρο
: Το τραγούδι του νεκρού αδελφού, 
Ένας Όμηρος, Εχθρός Λαός, Προδομένος Λαός, Καποδίστριας, 
Χριστόφορος Κολόμβος, Περικλής, Αυτό το δέντρο δεν το λέγανε 
υπομονή, Το θεριό του Ταύρου, Μάκβεθ.

γ) Μουσική για Αρχαίο Δράμα
: Ορέστεια (Αγαμέμνων, Χοηφόροι, 
Ευμενίδες), Αντιγόνη, Ιππής, Λυσιστράτη, Προμηθεύς Δεσμώτης, 
Οιδίπους Τύραννος, Εκάβη, Ικέτιδες, Τρωάδες, Φοίνισσες, Αίας.

δ) Μουσική για κινηματογράφο
: Ζορμπάς, Ζ, Σέρπικο, Ιφιγένεια, 
Ηλέκτρα, Όταν τα ψάρια βγήκαν στη στεριά, Σουτιέσκα (Τίτο), 
Μπιριμπί, Φαίδρα, Κατάσταση Πολιορκίας, Actas de Marusia.

ε) Ορατόρια
: 'Αξιον Εστί, Μαργαρίτα, Επιφάνια Αβέρωφ, Κατάσταση 
Πολιορκίας, Πνευματικό Εμβατήριο, Requiem, Canto General, Θεία 
Λειτουργία, Λειτουργία για τα παιδιά που σκοτώνονται στον πόλεμο.

στ) Συμφωνικά και Μουσική Δωματίου
: 1η, 2η, 3η 4η, 7η Συμφωνία, 
Κατά Σαδδουκαίων, Canto Olympico, Τρίο, Σεξτέτο, Το Πανηγύρι της 
Αση-Γωνιάς, Ελληνική Αποκριά, Κύκλος, Σονατίνα για πιάνο, Σουίτα 
αρ. 1, 2 και 3, Σονατίνα αρ. 1 και αρ. 2 για βιολί και πιάνο, 
Οιδίπους Τύραννος, Κοντσέρτο για πιάνο, Ραψωδία για τσέλλο και 
ορχήστρα, Sinfonietta, Adagio.

ζ) Μπαλέτα: Οι Εραστές του Τερουέλ, Αντιγόνη, Ζορμπάς.

η) Όπερες
: Καρυωτάκης (Οι μεταμορφώσεις του Διονύσου),
 Μήδεια, Ηλέκτρα, Αντιγόνη, Λυσιστράτη.

πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ, el.wikipedia.org
[ Διαβάστε περισσότερα ]
to e-periodiko mas
0 Σχόλια

find "to e-periodiko mas" on instagram